Шкільне харчування

Шкільні роки – час бурхливого росту, безупинного фізичного і розумового розвитку. Швидкий ріст, постійний рух, напружена розумова діяльність – все це ставить перед організмом підвищені вимоги, спричинюючись до великих витрат енергії. Для росту і забезпечення нормальної життєдіяльності організму серед інших факторів неабияке значення має режим харчування. Під режимом харчування слід розуміти дотримання помірності, різноманітності їжі, регулярності прийняття її.
Організоване шкільне харчування регламентується санітарними правилами і нормами, і тому в значній мірі задовольняє принципам раціонального харчування.
Велике значення для травлення і засвоєння поживних речовин – джерел енергії – має чіткий розпорядок у прийманні їжі. Інтервали між прийняттям їжі мають бути не меншими і не більшими ніж 3,5…4 год. Якщо дитина регулярно в ті самі години їсть, то умовнорефлекторне виділення соків у неї починається ще до приймання їжі, що значно активізує процес травлення. При складанні раціонів харчування слід враховувати, що їжа має бути достатньою за кількістю, поживною і смачною.
Фізіологічне значення трьох страв
Обід дитини, як і дорослої людини, має складатися з трьох страв. Фізіологічне значення першої, другої і третьої страв для організму було вивчено в лабораторії І.П.Павлова.
Перша страва – це різні супи. Вони містять багато сокогінних речовин. Особливої харчової цінності супи не становлять, вони “готують” шлунок до прийняття другої страви. Вони підходять до залоз шлунка, спричинюючи посилену секрецію їх.
Друга страва найбільш поживна. Це варене, смажене й тушковане м’ясо або риба з різними гарнірами. Перетравлювання цієї їжі потребує великої кількості в травному каналі ферментів, що розщеплюють білки, жири і вуглеводи.
Третя страва – це сирі фрукти, киселі, компоти, соки. Вона корисна тим, що містить багато вітамінів.

Організація харчування в Дроздівській гімназії – початковій школі

У нашій школі організована чудова велика, світла, затишна їдальня, яка стала улюбленим місцем учнів і розрахована на 90 посадочних місць.
Харчування всіх учнів проводиться за розкладом, який відповідає навчальному навантаженні кожного класу.
Меню, пропоноване в шкільній їдальні, відрізняється різноманітністю страв і містить весь необхідний по калорійності і вмісту вітамінів набір продуктів для дитячого харчування.
Директор школи контролює стан організації харчування учнів у школі.
Медпрацівник школи cлідкує за якістю продуктів, які надходять до їдальні, дотриманням норм харчування, С-вітамінізацією, санітарно-гігієнічним станом їдальні та особисто здійснює проби готової їжі та даює дозвіл на використання готових блюд для харчування.